N-VA Vlaams-Brabant pakt uit met 5 vrouwelijke lijsttrekkers voor de provincieraadsverkiezingen van 14 oktober 2012. Zij worden onze kracht van verandering, zij worden onze boegbeelden van de provinciale N-VA campagne die begin juli op gang wordt getrokken. Want ook op provinciaal niveau moet er dringend verandering komen!

Lijsttrekker N-VA district Leuven: Sonia VAN LAERE (°1963)

- Huldenberg

- Lic. Lichamelijke Opleiding KU Leuven

- OCMW-raadslid, gewezen raadgever Vlaamse Rand Viceminister-president Geert Bourgeois

- “De bedoeling is om in de eerste plaats nauwgezet toe te zien op de bevoegdheidsafbakening van de provincies zoals die in het witboek interne staatshervorming is vastgelegd. Dit moet vrij vlug kunnen leiden tot een vermindering van de provinciebelastingen. Daarnaast wil ik me ook inzetten om het Vlaams karakter van de Rand te behouden.”

Lijsttrekker N-VA district Tienen: Lucia DEWOLFS (°1957)

-          Tienen

-          Lic. Toegepaste Economische Wetenschappen

-          Korte tewerkstelling in bedrijfswereld, daarna beroepsmatig steeds actief in de social profit, directeur OBASI (dienstverlenend bedrijf aan gezondheidsinstellingen)

-           “Ik betreur de achteruitgang van mijn stad en streek – vooral op economisch vlak – en de niet zo optimale sociale mix van de bevolking. Daarom wil ik positief meebouwen aan een sterke N-VA in de Tiense regio.”

Lijsttrekker N-VA district Diest: Hilde KASPERS (°1960)

-          Diest

-          Bediende

-          “Ik wil graag grondige veranderingen op het provinciaal niveau realiseren met de focus op een substantiële afslanking. Enkel zo kunnen mensen en middelen worden ingezet op zinvolle kerntaken, en dit in volledige openheid.”

Lijsttrekker N-VA district Vilvoorde: Lena GHYSELS (°1960)

-          Kapelle-op-den-Bos

-          52 jaar, mama van 3 volwassen kinderen

-          Assistente van de Secretaris-Generaal en de Voorzitter van Eurolines

-          “Ik ben geboren in Halle, opgegroeid in Brussel en woon nu in Kapelle-op-den-Bos. Ik kan zeggen dat ik onze streek sterk heb zien veranderen.  Dat laat mij als moeder en als Vlaming niet onverschillig. Daarom wil ik actief meewerken om deze groene, Vlaamse en welvarende leefomgeving te bewaren voor de volgende generaties. Samen met de sterke ploeg voor het district Vilvoorde gaan we voor “de kracht van verandering”. En als relatief onbekende nieuwkomer op nr. 1 ben ik het beste bewijs dat het kan!” 

Lijsttrekker N-VA district Halle: Linda Van den Eede (°1950)

- Roosdaal

- Gepensioneerde leerkracht wiskunde

- Lid nationaal partijbestuur N-VA

- Gemeenteraadslid Roosdaal (VU en later N-VA) sinds 1983 & provincieraadslid (VU en later N-VA) sinds 2000

- Effectief lid van de commissies: Land- en Tuinbouw en Leefmilieu, Financiën en Fiscaliteit en Sport, Recreatie en Domeinen

- “Als enige N-VA kandidaat met provinciale ervaring wil ik me inzetten als coach van onze ploeg. Het provinciale niveau heeft dringend verandering nodig. Een stem voor de N-VA vormt hiertoe de beste garantie.”

