Dossier voetbalstadion OHL: Take four, waar blijft Els Van Hoof?

 Het dossier van de bouw van nieuwe multifunctionele voetbalstadions in Vlaanderen staat morgen officieel op de Vlaamse Regering. Leuven wordt erin expliciet vermeld, tot zover het goede nieuws. Minder goed nieuws is het feit dat Leuven nog steeds geen kandidatuur heeft ingediend om als gaststad te fungeren tijdens het WK in 2018. En laat dat criterium in hoofde van de Vlaamse Regering net doorslaggevend zijn om overheidsgeld te besteden aan een nieuw stadion…

 De Leuvense sportschepen, Els Van Hoof (CD&V), die ik overigens erg waardeer (we waren als kartelgenoten een hele tijd collega-cabinetards en ik moet zeggen dat Els een politica naar mijn hart is), beloofde me enkele weken geleden nog dat ze van het nieuwe voetbalstadion echt werk zou maken. Ik begrijp dan ook absoluut niet dat Leuven nog altijd geen aanvraag heeft ingediend bij Beltomundial om in 2018 als gaststad voor een deelnemend land te fungeren. Dit verrassend slechte nieuws kreeg ik gisterenavond te horen toen ik belde met hun back office. Voor alle duidelijkheid, Beltomundial is de organisatie die de kandidatuurstelling voor het WK 2018 coördineert, o.l.v. de immer charmante Alain Courtois.

Snel zijn is nochtans de boodschap, aangezien al heel wat steden hun kandidatuur indienden.

Dus, beste Els, waar wachten we op?

Geef een reactie

