Tweetalig Telenet

Het Laatste Nieuws 19 augustus 2009 
Tweetalig Telenet verontrust
|<< << 39 van 45 >> >>|
Tweetalig Telenet verontrust

Leuven

Tweetalig Telenet verontrust

N-VA

Theo Francken (N-VA) is niet te spreken over een wervingsbrief van Telenet die zowel in het Nederlands als het Frans opgesteld is.

“Een student uit Leuven signaleerde me het bestaan van de brief. Daarin wordt in beide talen aan de bewoners uitgelegd hoe ze klant van Telenet kunnen worden. Hoewel Telenet een privébedrijf is, betreur ik dat zo diep in Vlaams-Brabant inwoners ook in het Frans aangeschreven worden. Het bedrijf is door de Vlaamse Gemeenschap opgericht. Deze koers verontrust me en ik overweeg klacht neer te leggen.” Bij Telenet klinkt het dat brieven voor nieuwe kabelklanten altijd in beide landstalen opgesteld worden. “Wanneer nieuwe bewoners in een huis trekken, weten wij als bedrijf niet welke taal ze spreken. We sturen hen dan ook een brief in het Nederlands en het Frans om hen uit te leggen wat ze moeten doen om bij ons klant te worden. Eens iemand klant is, wordt de communicatie enkel in de door de klant gekozen taal gevoerd”, aldus perswoordvoerder Evelyne Nieuweland.

© 2009 De Persgroep Publishing
Publicatie: Het Laatste Nieuws / Leuven-Brabant
Publicatiedatum: 19 augustus 2009
Auteur: Vanden Broeck Joris;
Pagina: 15
Aantal woorden: 175
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s