Tijd voor een teken, een N-VA-teken

 Supporters of the late former Philippine President Corazon Aquino flash the “fight” sign as the funeral motorcade passes by in Manila August 5, 2009. REUTERS/Romeo Ranoco

 

Wat is jullie teken?’, vroeg Purificacion, één van de Filippijnse vrouwen die ik rondleidde in het Vlaams Parlement met als doel mijn IXde WERK tot een goed einde te brengen.  ‘Wat bedoel je?’ vroeg ik haar. ‘Wel, in de Filippijnen hebben alle politieke partijen een teken, met de hand. Wat is het teken voor de N-VA?’ antwoordde ze in perfect Nederlands. ‘Dat hebben we hier niet.’ repliceerde ik. ‘Spijtig, het werkt nochtans wel.’ zei ze ferm. ‘Je zou er toch eens over moeten nadenken, want er zijn maar weinig mensen die iets van politiek afweten, voor hen helpt dit. Bij ons hebben ze er allemaal één.’ ging ze onverstoorbaar verder. De Filipinas naast haar knikten instemmend. ‘Laat er dan ‘ns enkele zien.’ vroeg ik uitdagend, waarna ik werd ingewijd in de politieke ‘handsigns’ van de Filippijnse politiek. 

Misschien moeten we er toch maar eentje introduceren…

 

groepsfoto

groepsfoto

Een gedachte over “Tijd voor een teken, een N-VA-teken

Geef een reactie

