Mijn kijk in de glazen bol

2009 was een uitstekend jaar: een prachtig dochtertje Erin, een nieuwe boeiende job met toffe collega’s, een fantastische verkiezingsoverwinning … Wat kan ik me nog meer wensen?

Voor 2010 voorspel ik volgende 10 zaken (ik ben gek op voorspellingen, niet dat ik er goed in ben, maar dat doet er niet toe ;-)):

1/ B-H-V wordt niet gesplitst. Dehaene poogt, maar de MR blokkeert. Er komt een noodwet voor de verkiezingen van 2011. Halle-Vilvoorde gromt diep.

2/ Er komen geen verkiezingen in 2010. De belgische regering houdt het vol, maar de desintegratie van het land gaat verder.

3/ De economische crisis verdampt stilaan, maar Opel Antwerpen zijn we kwijt.

4/ ‘De islam’ wordt meer dan ooit een ‘hot issue’ in Vlaanderen en de wereld.

5/ Bart De Wever’s populariteit groeit naar ongekende hoogten.

6/ Caroline Gennez moet opstappen als voorzitter, Steve Stunt Stevaert komt terug aan het hoofd van Sp.a.

7/ Frank Vandenbroucke verlaat de politiek.

8/ Fabiola sterft.

9/ Obama krijgt steeds meer kritiek op zijn buitenlandpolitiek, zijn keizerlijke aura smelt als sneeuw voor de zon.

10/ VB, Groen! en LDD beleven een erg onrustig politiek jaar.

Ziezo, afspraak over één jaar. Dan maak ik de balans van mijn voorspellingen op.

2 gedachtes over “Mijn kijk in de glazen bol

Geef een reactie

