redelijk onredelijk

 “Op wie moet ik stemmen?” vroeg Kim me zaterdag na afloop van m’n improbarbecue. “Ik woon net over de taalgrens in Henegouwen en weet echt niet voor wie te stemmen.” “Op wie zou jij stemmen?” ging ze onverstoord verder. “Vorig jaar heb ik nog op de MR gestemd omdat jij me dat aanraadde. Maar ik heb een hekel aan die Maingain. En blanco stemmen doe ik niet want dat gaat toch naar de grootste partij. En de PS gun ik dit al zéker niet, da’s pure mafia.”

 “Wel, op wie?” vroeg ze wat uitdagend omdat ze zag dat ik twijfelde. “Ik zou het niet weten.” antwoordde ik. “Aangezien de Wallingantische partijen verwaarloosbaar klein zijn, misschien op ECOLO?” suggereerde ik voorzichtig. “Of op de Personenpartij van Arnoudt en Mondrikamen? Die willen de deelstaten toch ook meer bevoegdheden geven.” ging ik verder.

“Neen, die PP moet ik niets van weten, trouwens die gaan de kiesdrempel niet halen.” zei Kim fors. “Ik denk dat ik dan toch nog best op ECOLO stem.” “Die zijn nog het redelijkst van allemaal.”

En toen was het even stil.

3 gedachtes over “redelijk onredelijk

  1. Gewoon weigeren te stemmen op deze ongrondwettige verkiezingen. Langs Vlaamse kant hebben we die luxe echter niet

  2. Ik zou ook voor ECOLO stemmen. Groen! ligt mij eigenlijk ook nauw aan het hart omwille van hun milieustandpunten maar de rest is klinkklare linkse naïviteit…

Geef een reactie

