Maakt onbekend onbemind?

 Gisteren belde een journalist van ROB TV me op. Ze hadden een klein steekproefje gedaan op de markt van Tienen en Diest en daaruit bleek dat ik van alle lijsttrekkers (Bruno Tobback, Carl Devlies, Gwendolyn Rutten, Eva Brems, Hagen Goyvaerts, Stef Goris en ik) het minst herkend werd op foto. De journalist in kwestie vroeg naar mijn reactie. Ik zei hem dat dit ik dit logisch vond. Ik ben nog maar 32 jaar, ben geen Bekende Vlaming of ‘wit konijn’  en al helemaal geen ‘zoontje van’. Voor mij dus geen mooi voorbereide weg naar een politieke carrière. Ik timmer al 10 jaar keihard aan mijn eigen weg. Als ik iets bereik in de politiek zal het voor 100% eigen verdienste zijn. En dat geeft me eerlijk gezegd erg veel voldoening. Ten andere, het siert onze partij dat ze ook eigen talent een kans geeft.

“Heeft u dan geen schrik voor die veel bekendere kopstukken?” vroeg die journalist vervolgens. “Schrik? Waarom zou ik schrik moeten hebben voor de CD&V, de VLD of de Sp.a? Zij staan met lege handen voor de kiezer. Ze hebben met hun Verhofstadt, Vande Lanotte en Leterme dit land gebracht waar het nu staat, aan de rand van de afgrond. Ze hadden beleidsverantwoordelijkheid, maar hebben het totaal verprutst, met totaal ongrondwettelijke verkiezingen als kers op de taart. Ik zou niet weten waarom ik daarvoor schik zou moeten hebben.” antwoordde ik hem fors. 

Je kan de reportage hier bekijken.

Geef een reactie

