Een nieuwe start

De campagne trekt zich op gang. Vanavond houden we onze campagnebeurs waarop al het materiaal (folders, affiches, …) beschikbaar zal zijn. De afgelopen dagen heb ik me intens bezig gehouden met de voorbereidingen. Alles staat op punt en dit mede dankzij mijn hypergemotiveerde campagneploeg. Wat zou ik zonder hen…

Ik heb ook enkele debatten gedaan, heel leerrijk voor me. Debatteren voor een publiek is als koken, je wordt beter door het veel te doen.

Mijn eerste indrukken:

1/ Bruno Tobback zit er zowat vaderlijk bij en plaatst zich boven het gewoel. Hij komt hiermee weg omdat hij natuurlijk veruit de meeste ervaring heeft.

2/ Groen! heeft het heel erg moeilijk om zich te profileren, ze staan op dit moment nog aan de zijlijn.

3/ De VLD wil absoluut niets meer te maken hebben met de ontslagnemende regering en wil er ook niet op aangesproken worden, laat staan dat ze het federale beleid van de afgelopen jaren zouden verdedigen. Dit leidt natuurlijk tot nogal dubbelzinnige situaties. ‘Een gat van 20 miljard euro?’ ‘Ja, je hebt gelijk, ’t is een schande!’;  ‘Een regering zonder Vlaamse meerderheid?’ ‘Godgeklaagd!’; ‘Een nieuwe regularisatiecampagne van illegalen?’ ‘Er ver over!’

Zo is het natuurlijk gemakkelijk om campagne te voeren. Een nieuwe start en hupsakee.

Ben benieuwd of de kiezer dat op 13 juni ook zo ziet.

2 gedachtes over “Een nieuwe start

  1. Beste Theo,

    Ik was gechoqueerd toen ik vorige week zag dat jouw verkiezingspanelen broederlijk naast die van het Vlaams Blok(ik blijf deze racistische partij zo noemen)prijkten in een Lubbeekse voortuin (Staatsbaan). Mijns inziens werkt dit contraproductief voor jou.

  2. Beste Bart,

    Willy is lid van ons. Hij vroeg om zeker ook een bord van mij te zetten. Het bord van het VB is inderdaad niet mooi om zien, maar ik heb daar niets mee te maken.

    mvg

    TF

Geef een reactie

