Dossier voetbalstadion OHL, take 14: van uitstel komt afstel?

Rusland haalt het WK binnen en Leuven schroeft haar ambities fors terug. De ‘Brabantarena’ lijkt verder weg dan ooit. Sportschepen Van Hoof spreekt vandaag in Het Laatste Nieuws over ‘na 2022’, over 12 JAAR! Mijn hart bloedt van dit gebrek aan ambitie.

Ik voorspel twee zaken:

1/ De 5 mio euro van de Vlaamse Regering zal echt niet voor 12 jaar ter beschikking blijven voor OHL, dus die zijn we kwijt.

2/ De dag dat we promoveren zal de roep naar een nieuw stadion pas echt luid weerklinken. Met een capaciteit van 7.435 plaatsen waaronder 1.578 voor bezoekers, en dus maar een goede 5.800 plaatsen voor de OHL-sups zal de boîte in een wip en een flip uitverkocht zijn. En al zeker tegen Sint-Truiden, Anderlecht, Standard, Westerlo, Genk, Brugge, Mechelen, Gent …

Ik herhaal mijn oproep om door te zetten met dit dossier, de nodige investeerders te vinden en de plannen aan te passen van een stadion voor 20.000 naar een stadion voor 12.000.

Het is tijd om de handen nú aan de ploeg te slaan. Ik ben bereid.

Een gedachte over “Dossier voetbalstadion OHL, take 14: van uitstel komt afstel?

  1. Groot gelijk hoor Theo !
    Doch, hoeveel zitplaatsen moet je hebben voor Europees voetbal ? Ik wil niet aan diknekkerij doen maar je weet nooit … ooit …. hé.
    Als dat 15000 plaatsen is zou ik daar dan meteen ook voor zorgen.
    Mijn steun heb je alvast !
    Frank

Geef een reactie

