Wel heb je ooit…

… een antwoord! Meer nog, een verontschuldiging! Van een journalist! Van Het Laatste Nieuws!

Man, man, man ’t is wel degelijk kerstmis.

Jan Segers

<Jan.Segers@persgroep.be>

28 december 2010 11:33
Aan: theo francken <theo.francken@gmail.com>

Geachte heer Francken,

als ik uw parlementaire medewerker omschrijf als ‘knechtje/knipmes’ (waarmee ik nog niet zeg dat u hem zo behandelt), dan is het om in de verf te zetten hoe ongeloofwaardig het is als iemand die op de payroll van N-VA staat beweert niet vanuit partijpolitieke motieven te handelen. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Dat het OVV en zijn zegsman Bram Hermans hun oordeel over wat nu op tafel ligt bij Vande Lanotte onafhankelijk van N-VA zouden formuleren, en onafhankelijk van wat N-VA goed uitkomt of graag wil horen, is moeilijk te geloven.

Wat die bodyguard betreft: die uitlating neem ik terug en daarvoor bied ik u mijn excuses aan. Niet dat ik u als een echte lijfwacht of mannetjesputter zie, maar binnen uw partij geldt u — breedgeschouderd als u bent, inderdaad — als het favoriete schild van de voorzitter wanneer die zich een weg moet banen door een menigte, is me al vaker met de glimlach verteld. Ik geef toe: ik heb me hier laten meeslepen door mijn eigen algemene verontwaardiging over de vijf ‘doorzichtige’ manoeuvres of uitspraken die ik in het edito aan de kaak stel (van Gatz tot Leterme over Hermans, Moesen en de koning).

Met vriendelijke groeten,

Jan Segers

 

Excuses uiteraard aanvaard, ik vind het al sjiek dat hij antwoordt tout court.

Geef een reactie

