Theo tuurt in de Club Prince Albert

Ik was gisterenavond samen met enkele collega’s uitgenodigd door de legervakbond in de sjieke Club Prince Albert achter het koninklijk paleis. Niettegenstaande ik me in het verleden al enkele malen kritisch uitliet over dergelijke kostelijke royaal-militaire ‘horecaclubs’, ging ik op de uitnodiging in. Helaas, driewerf helaas, ik had immers moeten weten dat een avondje vakbond, prince Albert  en Theo tuurt faliekant zou aflopen… 

Na het nuttigen van een lekkere apero in de club’s lounge gingen we naar het restaurant en toen liep het mis. Ik had wel een das aan maar geen kostuumvest bij, die had ik de auto laten liggen, wat met dergelijke Afghaanse temperaturen niet geheel onlogisch was. De waard dacht er duidelijk anders over: ‘Zonder vestje, kom je niet binnen in het restaurant.’ zie hij me prompt. Ik paste voor een te krap stofferig stand-in exemplaar uit de vestiaire en keerde – mezelf en prins Albert licht vervloekend – huiswaarts.

Toppunt was dat – eenmaal gezeten – diezelfde waard de andere gasten doodleuk kwam meedelen dat, gelet op de tropische temperaturen, het toegestaan was om het vestje uit te trekken tijdens het diner…

Albert en ik, het zal wel nooit iets worden.

5 gedachtes over “Theo tuurt in de Club Prince Albert

  1. Zo zie je maar wat eigenlijk van belang is. Het uiterlijk vertoon is topprioriteit en bepaald alles, zelfs de intelligentie en de vakbekwaamheid. Maar niet getreurd Theo, tijden veranderen! En ze zijn aan het veranderen.

  2. Tja, dat geldt niet alleen in de Prince Albert, maar in elke militaire mess. Je mag er wel gaan eten in veldtenue – de dagdagelijkse tenue in eenheden – maar niet in hemd zonder das en jas ! Ook al meegemaakt in volle zomer … 😉

  3. Wanneer ik ergens uitgenodigd wordt pas ik mij aan de regels van het huis aan of anders blijf ik er weg..
    Ik heb 40 jaar gaan werken met das, hemd en vest aan!! Ook wanneer het 30° C was. Spijtig genoeg gebeurt dat niet zo vaak l!..
    Theo had zich ook moeten aanpassen of er wegblijven!
    Ondanks deze regels kom ik er graag, en eerlijk gezegd zie ik liever een goed geklede dame en/of heer en niet een jeans met gaten…

Geef een reactie

