New York City

 
Ik vertrek morgen voor enkele dagen op eigen initiatief (en kosten;-) naar de States. Om mijn goede vriend Ezra te bezoeken, maar ook om de presidentsverkiezingen van dichtbij mee te maken. Het feit dat ik in New York zit, maakt dat ik de gevolgen van de ‘Frankenstorm’ Sandy met eigen ogen zal zien.
 
Ik probeer elke dag een blogje te schrijven over mijn ervaringen in de States.
 
Dit is de planning voor de komende dagen:
Zaterdag 3/11: Aankomst in JFK omstreeks 14u lokale tijd, ’s avonds jetlagavondje. Ik logeer bij Ezra Eeman, VTM journalist met loopbaanonderbreking die momenteel Fullbrightbeursstudent is in NYC en een opleiding volgt rond journalistiek aan de CUNY, Graduate School of Journalism.
 
Zondag 4/11: Marathon van NY, we lopen zelf niet maar gaan er wel de sfeer opsnuiven. Hoogstwaarschijnlijk ook lunchontmoeting met de Belgische consul in NYC.
 
Maandag 5/11: In de voormiddag brunch in het Flanders House samen met alle Vlamingen die daags voordien de marathon liepen. Daarna met de trein naar Washington, ’s avonds diner op Belgische ambassade aldaar. We overnachten er bij Peter Luykx, collega-Kamerlid en in DC als verkiezingswaarnemer voor de OVSE.
 
Dinsdag 6/11: D-Day! Voormiddag Washington, namiddag New York. ’s Avonds in NY verschillende verkiezingsmeetings (zowel bij de republikeinen als de democraten).
 
Woensdag 7/11: Back home.
Verblijfplaats in de States: Union Street 674, Brooklyn, New York.
 
Ezra is ook een blogger, en nog wel een erg puike, check: http://www.unionstreet674.net/
 
 
Geef een reactie

