Brief van uw burgemeester

Lubbeek, 19 mei 2014

Beste dorpsgenoot,

Exact vier jaar geleden schreef ik u een brief. Een brief over Ridder Joseph François Emmanuel van den Berghe de Binckum. Hij was in 1848 de Franstalige burgemeester van Lubbeek en zetelde als eerste Lubbekenaar ooit in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In mijn brief vroeg ik om met uw steun opnieuw een Lubbekenaar naar de Kamer te sturen, 162 jaar na de eerste. Ditmaal geen Franstalige ridder, wél een fiere Vlaming die opkomt voor de belangen van de gewone Vlaming.

Deze brief miste haar impact niet. Met 13.164 stemmen geraakte ik verkozen. Een droom kwam uit. Ik mocht 4 jaar lang uw volksvertegenwoordiger zijn. En ik heb me ‘gesmeten’. Keihard gewerkt, dag en nacht. Mét resultaat: dankzij mijn inzet werden de asielwetten verstrengd, de gezinshereniging aangescherpt en de snel-Belgwet afgeschaft. Dankzij mijn parlementair werk betalen onze royals voor de eerste keer sinds het ontstaan van België belastingen, BTW en accijnzen zoals iedereen. Dankzij mijn inzet wordt de fitheid van onze militairen terug ernstig getest, want geen sterk leger zonder fitte militairen.

Het zal u niet verbazen als ik zeg dat ik fier ben op mijn uitstekende parlementaire rapporten. Zowel De Standaard, De Morgen, Knack als Het Nieuwsblad verkozen me tot één van de beste parlementsleden van ons land.

Met uw steun zet ik mijn werk in de Kamer verder. Ik vraag uw stem als burgemeester, als parlementslid, als N-VA’er. Ik geef u in ruil 5 jaar keihard werk, overgave en engagement voor onze mooie gemeente, voor onze streek en voor Vlaanderen.

Tot uw dienst.

Theo FRANCKEN
Uw Kamerlid & Burgemeester – Lijsttrekker Kamer N-VA

P.S.: Mag ik zeker ook uw steun vragen voor Katrien Stroobants? Katrien staat als Lubbeekse schepen van Financiën & Economie elke dag dicht bij onze handelaars en zelfstandigen. Door de knip op de beurs te houden brengt ze de belofte van de ‘afgeslankte overheid’ elke dag in de praktijk. Katrien staat op de 10de opvolgersplaats voor het Vlaams Parlement.

Geef een reactie

