Terugblik

11 april, vandaag ben ik exact 2,5 jaar staatssecretaris in een legislatuur van 5 jaar. Op 11 oktober legde ik de eed af en bijna onmiddellijk stak de storm op. Het ‘racist!’gesis van (Franstalig) links is sindsdien nooit echt gaan liggen. Mijn onverschilligheid is er enkel groter op geworden, mijn vel dikker.

Inhoudelijk zitten we op koers. Mijn kabinetschef Matthias en adjunct Tom volgen de monitoringstabel hypersecuur op. 80% van het regeerakkoord is uitgevoerd of volop in uitvoering. 15% komt nog en 5% zal niet lukken wegens juridische bezwaren (bvb tweede asielaanvraag enkel schriftelijk). Ik heb een topkabinetsteam boordevol inzet, creativiteit en overgave. Ik blijf gespaard van veel verloop. En ben gezegend met loyale en hardwerkende topambtenaren.

We hebben 2,5 jaar hard gewerkt. Met veel vallen en opstaan. Maar hard werken loont. Op de Europese onderhandelingstafel luistert men met respect naar onze standpunten. Heel wat voorstellen (Eurescrim, vakantiegangers, opvang, readmissie, JRO…) worden bestudeerd, sommige overgenomen.

De belangrijkste beloning voor het harde werk is echter niet het respect van Europese mandarijnen, collega’s of journalisten, neen, het zijn JULLIE opgestoken duimen op sociale media, tijdens mijn ‘Theo toert’-lezingen, op straat… die me zo’n deugd doen. Zij geven me de kracht om door te zetten. Vastberaden & Rechtlijnig.

Bedankt voor alle steun de afgelopen 2,5 jaar. We vliegen erin. Op mijn ploeg en mij kunnen jullie ook de volgende 2,5 jaar rekenen.

Hoofdopdrachten: achterstand wegwerken, meer terugkeer, nieuw migratiewetboek.

Warme groet,

Theo

IMG_9078

 

Een gedachte over “Terugblik

  1. Vul je longen opnieuw met frisse adem zodat je de volgende 2,5 jaar met dezelfde kracht en geestdrift kan verder werken. Dat het positief aanstekelijk werkt op het Theo-Team is helemaal jouw verdienste.

Geef een reactie

