Sociale media

Mijn Facebookpagina (www.facebook.com/franckentheo) rondde zonet de kaap van de 100.000 likes. 👍👍👍

Dit is de grootste Vlaamse politieke FB-pagina.

Dit had ik nooit durven dromen toen ik twee jaar geleden met deze pagina begon.

‘Francken Theo met de F van Facebook en de T van Twitter’ grapte Geert Hoste een tijdje terug.

Het klopt natuurlijk dat ik veel gebruik maak van sociale media, vooral van Facebook en Twitter en sinds kort ook van Instagram. Het komt echter niet uit de lucht gevallen, ik blog immers al meer dan 12 jaar via deze theotuurt.

Dit zijn mijn persoonlijke redenen:

1/ Schrijven is mijn passie. Met mijn drukke agenda zijn korte posts of blogs wat wel lukt.

2/ Ik wil mensen informeren over mijn beleid, ook over zaken die de krantenpagina’s niet halen. Niet alles moet of kan in de krant staan, maar ook wat niet in de krant staat, kan interessant zijn.

3/ Sociale media zijn een krachtig instrument, ook als politicus. Je bereikt op korte tijd veel mensen.

4/ Ik geef toe dat mijn keuze om zo hard in te zetten op sociale media mede is ingegeven door mijn frustratie over de klassieke media. Ik vind ze vaak te politiek-correct. Er zijn uitzonderingen.

5/ Migratie en identiteit zijn dé thema’s van de toekomst waar heel veel mensen mee bezig zijn.

6/ De technische kennis van veel journalisten over asiel en migratie is vaak betreurenswaardig beperkt. Er zijn uitzonderingen.

7/ Sociale media zijn de toekomst. Als bedrijf, openbare instelling, politicus mis je beter de boot niet.

En natuurlijk heb ik al fouten gemaakt. Ik ben allesbehalve perfect. Maar ik ga er wel mee door. Door jullie massale steun, sterker dan ooit tevoren. 👊

IMG_0558

 

 

Geef een reactie

