Parket Portemonnee

Minister van Boetes Vincent Van Quickenborne richt een nieuw parket op.

Geen parket tegen zware drugscriminaliteit (wat je zou kunnen verwachten na de moord op de Nederlandse misdaadjournalist Peter R. de Vries en de noodkreten uit Antwerpen), geen parket tegen seksueel geweld (na de moord op Julie Van Espen) of tegen rondtrekkende dievenbendes, neen hoor, een parket voor de verkeersveiligheid.

Zone 30 Vlaanderen

45 man extra personeel, zero tolerantie en een keiharde aanpak voor mensen met een zware voet. Allez, gelet op het feit dat we dankzij de anti-autolobby van groenen en socialisten steeds meer naar één grote Zone 30 Vlaanderen evolueren, moet de voet helemaal niet zwaar zijn. Een korte onoplettendheid is al voldoende om uw portemonnee te mogen openen. ‘Al is uw voet vederlicht, betalen is uw plicht.’ lijkt het adagium.

Om de kleine Vlaming nog wat meer in de zakken te zitten, schaft Quickie ook de tolerantiegrens af. Ik schrijf bewust Vlaming, want door de massale aanwezigheid van flitscamera’s en trajectcontroles in Vlaanderen en de afwezigheid (of onbruikbaarheid) ervan in Wallonië, zal het daar wel weer op neerkomen.

Hypocriete geldhonger

Ik ben zeker voor verkeersveiligheid, geen enkele burgemeester kan er blind voor zijn, maar het zijn de hypocriete geldhonger en de twee maten, twee gewichten die me storen.

Zijn de miljarden verdiend aan de accijnzen op benzine en diesel nog niet voldoende? Moet de Vlaming echt helemaal uitgeperst worden? Vergeet ook niet dat de verplichte paarsgroene ‘vergroening’ van het wagenpark al een ferme factuur zal betekenen, na de LEZ en de Brusselse tolheffing (dankzij N-VA gelukkig voorlopig(!) ‘on hold’).

Prioriteiten

Weet je waar ze van mij een prioriteit van mogen maken? De aanpassing van de detacheringsrichtlijn en meer controles op zwaar vervoer opdat onze autosnelwegen niet langer geteisterd worden door zwalpende, overbeladen vrachtwagens met onderbetaalde, uitgebuite en afgematte Oost-Europese chauffeurs aan het stuur.

Dát zou eens een verademing zijn, zowel voor onze snelwegen, automobilisten en Vlaamse camioneurs als voor die Oost-Europeanen zelf.

Advertentie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s