Tien graden Tine

Herinnert u zich de tricolore campagne ‘11 miljoen Belgen samen tegen corona’ nog?

Zaterdagochtend bij de koffie. Een ‘Leve België’-affiche in mijn HLN. Proest.

Een vale poging tot teamspirit-boodschap. Miljoenen gekost, impact hoogst twijfelachtig, enige twee winnaars: het koningshuis en DPG media – twee instellingen die zonder deze promocampagne niet te klagen hebben van staatssteun.

En toen moest de heksenjacht tegen ongevaccineerden nog beginnen. Het is niet omdat King 🐰 Connah goed kan zingen dat ik zijn uitspraak: ‘de vrijheid van de ongevaccineerde minderheid moet fors beperkt worden’ licht vergeten zal. De maatschappelijke grimmigheid over het CST en de vaccinatiedwang en de complete toondoofheid bij regering en tradopartijen, zijn een donkerzwarte bladzijde in mijn politieke dagboek van 22 lange jaren. Één ploeg van elf miljoen? Doe maar twee ploegen, een van de gevaccineerden en een ander van de ongevaccineerden, met enkele hooligans maar ook heel wat rustige supporters met een mening op de tribunes.

Twee jaar later krijgen we een nieuwe paarsgroene promocampagne op ons afgevuurd. ‘Ik heb impact’. We moeten energiezuiniger zijn ‘om Oekraïne te helpen’. En de tips die we krijgen zijn van het toepasselijke ‘Tiny’-niveau. ‘Gebruik de fiets voor korte verplaatsingen.’ ‘Zet de verwarming lager.’ Of nog, ‘Gebruik vaker de microgolfoven om te koken.’ Ik ben een geduldig man, maar van mijn eten moeten ze afblijven. Wat ik in mijn kookpot steek, welke combinaties, hoe af kruiden of hoe ik op restjesdag alles opwarm: Regering, back off.

Wel, ik heb een boodschap aan Tien Graden Tine en co: stop met ons te behandelen als kleuters, stop uw antikernfetisjisme, laat de jongste 5 kerncentrales open en stop de Chinese bouw van CO2 brakende gascentrales, leg de Russische energietoevoer plat en help zo de Oekraïeners echt.

Prettig weekend, vergeet niet lekker te koken!🧑🏻‍🍳

Theo

(Kostprijs voor deze campagne: voorlopig onbekend, maar ongetwijfeld miljoenen. Mijn vraag is ingediend. Ik houd jullie op de hoogte.)

Advertentie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s