Melkkoemobiliteit

100.000 Leuvense ANPR-boetes op 1 jaar tijd!

Alweer 5,7 miljoen euro binnengehaald, een verdubbeling tov 2020, vaak met onduidelijke verkeersborden die je al rijdend amper kan lezen. Zone 30 ingevoerd op brede wegen zonder verkeersgevaar, 30% minder wagens tegen 2030, 75% minder tegen 2050, mobiliteitsplan Kessel-Lo met allerhande knips en zoneringen waardoor alles verplicht wordt geconcentreerd op de Diestsesteenweg die al compleet verzadigd is, het Leuvens stadsbestuur is op een heilige missie…

Leuven ontvangt veel geld uit het gemeente- en stedenfonds om haar centrumfunctie waar te maken. Een rol die ze steeds beperkter invult.

Intussen wordt het verkeer steeds meer oostwaarts geduwd. Gemeenten als Lubbeek, Bierbeek, Holsbeek mogen de lasten dragen. Iedereen wil een leefbare straat, buurt, gemeente of stad. Maar dit lijkt al te sterk op het NIMBY-syndroom.

De roodgroene oorlog tegen de auto mag wel eens stoppen. Of moet de groene rand rond Leuven dezelfde weg op gaan en haar straten en wijken afzetten voor Leuvenaars?

Wat heeft dit alles nog met verkeersveiligheid te maken? Is dat de samenleving die we wensen?

Ik niet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s