Theo gluurt: de ‘postjes’ van Theo tuurt

 Deze week verscheen een onderzoek waaruit bleek dat het vertrouwen in de politici nooit zo laag was. Een niet onbegrijpelijke, maar erg spijtige zaak, vooral omdat er nooit meer transparantie bestond over ons reilen en zeilen. Sinds enkele jaren moet het gros van de politici een mandatenlijst- en vermogensaangifte doen. Ik ook, aangezien ik in juli adjunct-kabinetschef van de Vlaamse Regering geworden ben en je vanaf die graad onder deze wettelijke aangifteplicht valt.

Deze wet kwam er om de burger te informeren over het reilen en zeilen van politici, maar zeker ook om ons te beschermen bij eventuele gratuite beschuldigingen van belangenvermenging of gesjoemel. Transparantie, daar draait het om.

Voor 30 maart moet ik mijn mandatenlijst aangetekend indienen bij het Rekenhof, die ze vervolgens controleert en in het Belgisch Staatsblad publiceert.

En U, trouwe lezer, krijgt de primeur! Ziehier, de ‘postjes’ van uw dienaar, voor één keer niet ‘theo tuurt’, maar ‘theo gluurt’.

Ik ben bestuurder in volgende verenigingen:

– vzw Provincieraadsfractie N-VA Vlaams-Brabant: deze vzw beheert de fractiemiddelen van onze provicieraadsfractie.

– N-VA Lubbeek (feitelijke vereniging);

– voorzitter N-VA Vlaams-Brabant en Brussel (feitelijke vereniging);

en dan ben ik als partijbestuurslid van de N-VA ook lid van volgende vzw’s (onze partij bestaat uit 4 vzw’s):

– vzw Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA);

– vzw Vormingscentrum Lodewijk Dosfel;

– vzw Vereniging voor Vlaamse Mandatarissen (VVM);

– vzw Vlaams Pers-, Radio- en Televisieinstituut (VPRTI);

Tot slot ben ik al jaren vennoot in de BVBA Sapophil, de BVBA van mijn oom, Philippe Poot.

Voor de volledigheid (want lidmaatschap van een Algemene Vergadering moet officieel niet aangegeven worden) geef ik mee dat ik lid ben van de Algemene Vergadering van:

– ROB TV, de regionale omroep van Oost-Brabant;

– compagnie Tartaren, een sociaal-artistiek gezelschap te Leuven;

– vzw De Lamp, een Leuvense wijk- en kansarmoedewerking met als bekendste uithangborden Buurthuis ’t Lampeke, kinderwerking Fabota (beide in de Ridderstraat) en Den Tube, de jeugdhuisboot op de Vaart aan het Engels Plein.

En, gewoon ‘for the record’, elk van deze functies doe ik met veel plezier volledig vrijwillig en onbezoldigd.

Een gedachte over “Theo gluurt: de ‘postjes’ van Theo tuurt

Plaats een reactie