Onredelijke belasting

In 2016 trokken we maar liefst 842 (!) verblijfskaarten in van Europeanen die langer dan 3 maanden een leefloon ontvingen.

Sinds 2012 pakken we mensen die een onredelijke belasting vormen voor ons sociaal systeem hard en systematisch aan. De aanpak werkt, maar we moeten erg waakzaam blijven. Sommige (Oost-)Europeanen zijn erop uit om onze sociale zekerheid te gebruiken als melkkoe. Hard optreden is de boodschap. Door de goede samenwerking met mijn MR-collega Willy Borsus, lukt dat.

IMG_8710

 

2 gedachtes over “Onredelijke belasting

  1. Sinds 2005 ontvang ik een maandelijkse uitkering van mijn groepsverzekering wegens gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. Toen ik in 2010 naar Costa Rica ben verhuisd werd die uitkering, overeenkomstig het contract, prompt geschortst omdat ik niet meer in België woonde.
    Ik weet dat U bijzonder hard werkt om “melkkoe-misbruiken” uit onze maatschappij te weren. Het is wel bijzonder frustrerend om te weten dat dit in de privé-sector al tientallen jaren wél gebeurt en door de overheid altijd al met de financiële mantel der vrijgevigheid werd bedekt.
    Go Theo, doe wel en zie niet om !

  2. Hoop dat je daar iets aan kan doen, want dat is al jaren bezig ,er zijn er wel bij die in verschillende gemeentes geld trekken Wij Belgen zijn op dat gebied niet slim genoeg of te eerlijk .Denk dat er hun land een gratis folder word uitgedeeld met daarin de handleiding hoe ze hier van alles kunnen profiteren.Theo als je daar iets kon aan doen waren we weer een stap verder en laat gerust dat geld dat dan over is gebruiken voor onze arme bejaarden die een heel leven gewerkt hebben hier zij verdienen dit ook .Ik duim hiervoor dat je er veel bij hun kraag pakt

Geef een reactie

