Oproep aan Tom

De laatste peiling van de VRT en De Standaard is een oogopener. De christendemocratie verschrompelt tot amper 8,7% en wordt de kleinste partij van Vlaanderen. Ik schreef het hier al eerder, de intrede van CD&V in de paarsgroene regering was een kapitale fout. Hun eeuwige enerzijds-anderzijds verhaal kan niet meer bekoren. We leven in tijden waar we keuzes moeten maken. Het geduld is op, het geld is op en de tijd is op.

D66

Bij Open VLD is het niet veel beter. Daar doet de laatste donkerblauwe het licht uit. Wat overblijft is een links-liberaal, D66, Spirit-achting, groenlinkserig, stedelijk liberalisme, ver weg van de Vlaamse klei.

Brood en spelen

Vooruit doet het beter met King Connah in het zenith. Of deze positieve flow zal aanhouden is onzeker. Op veel inhoud heeft niemand hem al kunnen betrappen. Maar de Romeinen wisten al dat je met brood en spelen een heel eind geraakt.

Grondstroom

Ik droom al jaren van een sterke en brede Vlaamse centrumrechtse gemeenschapspartij waar verbondenheid, traditie en weerbaarheid centraal staan. Welvaart en welzijn, vrijheid en verantwoordelijkheid en een zelfbewust en open Vlaams patriotisme. Zo een partij vertolkt de grondstroom in Vlaanderen. Onze partij kreeg klappen tijdens de coronacrisis, maar we vechten terug.

Oproep aan Tom

In 2024 wordt het erop of eronder. We moeten als Vlamingen aan één zeel trekken. Daarom herhaal ik mijn oproep aan de collega’s van het Vlaams Belang om voor de federale Kamerverkiezingen geen verkiezingslijsten in te dienen (wel Vlaams en Europees). Net zoals Brexiteer Nigel Farage zijn lijsten terugtrok en opriep om op de Conservatives van Boris Johnson te stemmen om de Brexit gedaan te krijgen, zou Tom Van Grieken kunnen oproepen om op ons te stemmen. Zo kunnen we met volle Vlaamse kracht de onderhandelingen met de Franstaligen aangaan om dit land in een andere plooi te leggen. Een confederaal model met maximale bevoegdheden voor Vlaanderen en eindelijk forse responsablisering van Wallonië. Het VB wil immers zelf niet gaan onderhandelen. Ze zullen er – met het vernieuwde Franstalige cordon – trouwens ook nooit de kans toe krijgen.

Vuile handen

Laat die onderhandelingen aan ons over. Wij zullen onze handen wel vuil maken. Dat we later door de harde kern worden uitgemaakt voor Vlaamse verraders neem ik er dan wel bij. Zoals het nu gaat kan het gewoon niet meer verder. Het eeuwige gevecht bergop gaat zijn finale slagveld in. En we zullen ijzersterk moeten staan.

🙏

Als simpel Kamerlid sta ik nu al 4 jaar in de schaduw van de Wetstraat. Dat mijn populariteit blijft en zelfs terug stijgt tussen al die ministers en partijvoorzitters, heb ik enkel en alleen aan jullie te danken. Jullie zijn me blijven steunen, ook in donkere tijden. Mijn dankbaarheid is diep. Ik koester jullie vertrouwen elke dag.

Prettig weekend,

Theo

3 gedachtes over “Oproep aan Tom

  1. Top idee over VB en federale kieslijsten.
    Ik vrees evenwel dat enkele figuren binnen VB dat nooit zullen aanvaarden en mochten ze het al doen, de prijs bijzonder hoog zal zijn en dus voor N-VA onaanvaardbaar.
    Maar wie niet waagt niet wint.

  2. Proficiat, een subliem idee om het VB te vragen geen lijst in te dienen voor de federale verkiezingen, maar voor wat hoort wat. Garandeert de N-VA dan om VB in de Vlaamse regering op te nemen ?

  3. Hoi Theo,
    Simpel schaf de opkomstplicht af bij de volgende federale verkiezingen. Zo win je stemmen van VB.

Plaats een reactie